0 0
Read Time:7 Minute, 1 Second
  • Prima jumătate a anului a înregistrat scăderi semnificative ca număr de tranzacții, cauzate de incertitudinea economică, de înăsprirea condițiilor de creditare și de stocurile în scădere ale apartamentelor noi, cele mai căutate de investitori și end useri. 
  • Situație atipică: ultimele luni ale anului, inclusiv decembrie, înregistrează vânzări record
  • Pe o piață cu multe incertitudini, cei care au reușit să vândă au fost dezvoltatorii care au știut să ofere calitate, utilitate și unicitate în materie de construcție și design, iar în materie de negociere și finanțare, flexibilitate și încredere.
  • Ansamblurile Cortina: vânzări de peste 70 de milioane de euro
  • Anul 2023 a fost anul reinventării pentru dezvoltatorii imobiliari 
  • Cererea de credite a crescut pe final de an

Ultimele 3 luni ale anului au adus o creștere a volumelor de vânzări – pe anumite tipologii de produse rezidențiale – majoritatea de tip investițional, întrucât mare parte din tranzacțiile din piață se fac cu cash; tranzacții de tip flip sau cesiunea antecontractelor cu o marjă de 10-15% profit au devenit foarte populare.

Cortina North – marea excepție de la regulă: au vândut peste 680 de apartamente în 2023, cu o valoare totală de 70 de milioane de euro, o creștere cu mai mult de 100% față de 2022. 

Proiectul cu cel mai mare număr de apartamente al dezvoltatorului Eden Capital, peste 1500 de unități locative, Cortina North a reușit, într-o piață atipică, să finalizeze atât lucrările, cât și vânzările la primele 2 faze ale proiectului. 

„În acest moment, mai puțin de 19% din proiect este disponibil pentru vânzare. Suntem la curent cu tendințele din piață, dar ne focusăm pe proiectele noastre, iar întreaga echipă a performat în jurul acestui produs foarte bun, atât din punct de vedere al execuției, facilităților și dotărilor, dar mai ales al locației. Au fost luni în care vânzările au depășit preconizările noastre, am vândut peste 680 de apartamente în 2023, cu o valoare totală de 70 de milioane de euro, o creștere cu mai mult de 100% față de 2022. În faza 2 am livrat către proprietari primele apartamente, în avans cu 7 luni față de termenul maxim asumat, ceea ce este o performanță rar întâlnită în domeniu și mai ales în contextul socio-politic-economic actual.” (Ramona Babiuc, director de vânzări Cortina North) 

Unicitatea – un produs pe croiala cumpărătorului, nu un produs de masă pentru cine se nimerește 

Unicitatea a fost cuvântul de ordine al anului. Fiecare dintre locuințele care poartă marca noastră, Cortina, a fost construită punând în prim plan clientul și apoi costurile și implementarea. Este o abordare noua care dă rezultate. Construim pentru oameni, iar produsul final trebuie să se apropie de idealul fiecărui cumpărător. Am dezvoltat această abordare și pentru Cortina126, un proiect unde atenția arhitecților s-a îndreptat spre fiecare detaliu, de la umbre și lumini până la inteligența artificială și sistemele de încălzire-răcire de ultimă generație. Toate elementele sunt personalizate, custom made pentru Cortina126. Am îndrăznit să ieșim din tiparele clasice, pentru acest segment de apartamente,  și am descoperit ca există o categorie prolifică de public atent la detalii, orientat către elemente inovative și care  a înțeles că proiectul nostru aduce un plus în calitatea vieții.

Referitor la valoarea totală a proprietăților vândute în anul 2023 în proiectul Cortina126, aceasta este de peste 10 milioane de Euro, ceea ce vine in confirmarea faptului că încasările și valoarea totală a imobilelor vândute de Eden Capital s-au dublat în ambele proiecte față de anul precedent.” (Elena Dumitrache, director de vanzari Cortina126).

Casele în formă de carte de pe aleile cu nume de scriitori clasici s-au vândut repede și bine

Un exemplu în materie de unicitate este proiectul Epique home, dezvoltat de Ecovillas Company și lansat în luna mai a acestui an și au reușit să vândă deja jumătate din proiect, într-o perioadă în care piața părea instabilă. Ecovillas Company a lansat la jumătatea lunii mai primul proiect de case din Pipera, Epique home, într-o perioadă dificilă din punct de vedere al vânzărilor de case. Toate precontractele semnate de Ecovillas Company au fost negociate parte în parte cu clienții, renunțându-se practic la drafturile clasice și personalizând fiecare termen din contract pentru a oferi încredere clienților și siguranța că nevoile lui sunt înțelese. 

„Este o perioadă grea, dar dacă ai un produs bun, pe care clienții nu îl mai găsesc pe nicăieri, atunci lucrurile se mișcă. Într-adevăr nu în același ritm ca în anii trecuți, dar e important că am reușit să transmitem mesajul nostru – calitate și încredere. Am reușit să atragem clienți și să vindem prezentând un concept unic de arhitectură,  tehnologii verzi și inovație. Locuințele noastre sunt dotate cu pompe de căldură geotermice, casele se aerisesc singure non-stop, sunt smart și oferă eficiență energetică și consum redus. Pentru cele 18 case am utilizat materiale sustenabile pentru finisaje precum marmură, betonul și lemnul masiv. Ne bucurăm că am reușit să închidem tranzacții în perioada această și oamenii înțeleg că aceste case sunt o investiție de viitor.

Credem că este o necesitate să fii flexibil. Să arăți clientului că el este mai important și să găsești împreună cu el cele mai bune soluții că să își cumpere o casă.  Clienții nu se mai simt confortabil să investească acum, deși ar vrea. Iar o astfel de abordare flexibilă, deschisă, ajută clientul să se simtă protejat.”” (VLAS VEACESLAV -CEO Ecovillas Company)

Ecovillas Company a anunțat în toamna această și lansarea celui mai nou proiect de tip boutique pe care îl construiește în Otopeni, Ecovillas Otopeni lansându-se oficial pe piață chiar în luna decembrie. Proiectul cuprinde 3 case individuale și 6 tip duplex, cu teren mai mare per casă. Casele vor folosi tehnologii verzi precum: pompe de căldură geotermice pentru căldură și apă caldă, dar și sisteme de recuperare de energie, smart home, prize mașini electrice și infrastructură pentru montaj panouri fotovoltaice. Prețurile pornesc de la 205.000 euro + TVA pentru duplex și 242.000 + tva pentru individuale. 

Birouri: piața de office nu și-a revenit încă după perioada de lock down și work from home, proprietarii clădirilor mențin prețul pe metru pătrat 

„Clădirile mai vechi pierd teren, atât din punct de vedere al standardelor de construcție și dotare cât și ca funcții și facilități pentru angajați și comunitate. Reconversia clădirilor de birouri în rezidențial, hotel sau unități pt AirBnb ia deja avânt. 

Logistic, s-au cunoscut cele mai mari creșteri din punct de vedere al cererii, cererea pentru spații mici și medii sau pentru spații modulabile nefiind încă acoperită de dezvoltatorii tradiționali din piață. 

Comercialul a inregistat interes crescut mai ales ca investiții, income generating assets fiind la mare căutare, în special tichete de 2-3 milioane de euro.” (Oana Ivan & Associates-Comprehensive Real Estate Solutions)

Anul “îngrășării” cumpărării de locuințe în ajun 

Dacă, pe parcursul anului, cumpărătorii deveniseră tot mai reticenți când venea vorba de achiziția unei locuințe prin creditare la bancă, acum aceștia recuperează pe ultima sută de metri, înainte ca TVA-ul să se majoreze de la 1 ianuarie. 

“Din punctul meu de vedere, nu consider că merită să aștepți o scădere a prețului de câteva procente și să mai trăiești nemulțumit o perioadă. Mai ales că o scădere a prețului nu este o certitudine, ci doar o speranță care de cele mai multe ori se dovedește a fi deșartă.

Sunt mulți români care au luat în trecut decizia de a mai aștepta, iar acum după 2-3-5 ani și-au cumpărat aceleași imobile vizate în trecut, dar la un preț evident mai mare.

Este mai bine să cumperi acum un imobil cu un preț mai mic, dar cu o dobândă puțin mai mare la credit, decât să cumperi mai târziu același imobil la un preț mai mare, dar cu o viitoare dobândă mai mică, deoarece tu creditul îl poți refinanța oricând pe perioada contractuală. Mai mult decât atât, în 2023 ne-am bucurat de dobânzi care vor rămâne și pentru toată perioada stabilită prin contract.” (Valentin Anghel, owner AVBS)

Source

Comunicat de presa

Advertorial

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
comunicat